حوت 27, 1402 09:50 Asia/Kabul
  • حمدان: طرح پیشنهادی حماس برای آتش‌بس واقع‌بینانه است
    حمدان: طرح پیشنهادی حماس برای آتش‌بس واقع‌بینانه است

اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب در سخنانی گفت: طرح پیشنهادی اخیر حماس برای آتش‌بس کاملا واقع‌بینانه است به گونه‌ای که دشمن نمی‌تواند آن را رد کند.

به گزارش رادیو دری، اسامه حمدان با بیان اینکه حماس در جریان مذاکرات خواستار توقف جنگ، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و آغاز بازسازی غزه شده است، گفت: در این طرح جزئیات مشخصی را در رابطه با موضوع اسرا و خروج نیروهای اشغالگر از غزه ارائه دادیم.

حمدان با اشاره به اینکه حماس همچنان منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی این رژیم در جنگ علیه غزه است، گفت: شاهد تناقضات و اختلافاتی در داخل کابینه رژیم اشغالگر هستیم.

این عضو ارشد حماس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ نرسیده است، گفت: بنیامین نتانیاهو می‌داند که ارتش این رژیم در غزه متحمل چه ضرباتی شده است.

احمد عبدالهادی  نماینده جنبش حماس در لبنان هم شنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: توافق مبادله اسرا تنها با توقف فراگیر تجاوز نظامی به غزه ممکن است.

عبدالهادی افزود: حماس از دو روز پیش، نظرات خود را که شامل شروطی مبتنی بر سه مرحله است، برای توقف حمله به غزه و آغاز مذاکرات ارائه کرده است.

وی افزود: حماس در موضوع اسرا، از خود نرمش نشان داده است، ولی این موضوع تنها با توقف فراگیر تجاوز و ارائه تضمین‌های بین‌المللی ممکن است.

نماینده حماس در لبنان اضافه کرد: توپ هم اکنون در زمین (رژیم) اسرائیل و آمریکا است، ولی ظاهرا ادامه و گسترش جنگ، به سود نتانیاهو است؛ زیرا پایان جنگ به معنای محاکمه و زندانی شدن اوست.

عبدالهادی در ادامه گفت: دولت آمریکا استانداردهای دوگانه را به کار می‌گیرد و در مقابل صحبت‌هایش در مورد کمک‌رسانی، هیچ فشاری بر اشغالگران برای توقف تجاوزاتش وارد نمی‌کند.

نماینده حماس اضافه کرد: امروز مقاومت توانمند و قوی است و نبردها را در تمامی مناطق نوار غزه با شایستگی مدیریت و همچنان به دشمنان خسارات وارد می کند.

شرط‌های حماس برای توافق آتش بس در غزه

کلیدواژه