حمل 10, 1403 16:25 Asia/Kabul
  • حمله رژیم صهیونیستی به شمال سوریه
    حمله رژیم صهیونیستی به شمال سوریه

وزارت دفاع سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی از شمال سوریه خبرداد.

به گزارش رادیو دری، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد، در حمله هوایی پنج‌شنبه شب جنگنده های رژیم صهیونیستی به استان حلب در شمال سوریه چند غیرنظامی و نظامی شهید و یا زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی "المیادین" هم گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان شهر حلب با جنگنده های رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

در حمله هوایی عصر پنج‌شنبه رژیم صهیونیستی به سوریه نیز به یک ساختمان مسکونی در منطقه "سیده زینب"،حومه دمشق، دو غیرنظامی سوری زخمی شدند.

دولت سوریه در پی تکرار حملات رژیم صهیونیستی به این کشور تاکید کرد، سیاست‌های خصمانه این رژیم منطقه را ملتهب کرده و آن را به سمت تنشی فراگیر سوق می‌دهد.

«قصی الضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با انتقاد شدید از کشورهایی که مدعی حمایت از حقوق بشر بوده و در عین حال از حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه حمایت می‌کنند، گفت، حملات اسرائیل صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

خبر دیگر اینکه، همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به حلب، گروه‌های تروریستی حمله پهپادی را از ادلب و حومه غربی حلب (شمال غرب سوریه) آغاز کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع سوریه، در این حمله تعدادی غیرنظامی و نظامی شهید و زخمی شدند و خساراتی نیز به اموال عمومی و شخصی وارد شد.

گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال 2017 پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد. با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات ضد غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

حمله جنگنده های ارتش رژیم نسل کش اسرائیل به پایتخت سوریه

کلیدواژه