حمل 11, 1403 14:25 Asia/Kabul
  • سوریه: رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه است
    سوریه: رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه است

وزارت امورخارجه سوریه با محکوم کردن حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب، شمال این کشور، رژیم نسل کش اسرائیل را عامل بی‌ثباتی و درد و رنج مردم کشورهای منطقه دانست.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: ادامه تجاوز رژیم نژادپرست و اشغالگر اسرائیل به سوریه همزمان با حملات گروه‌های تروریستی  اتفاقی نیست.  

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، سران رژیم صهیونیستی باید به خاطر جنایاتشان ضد مردم کشورهای منطقه و حمایت مستمر از ابزارهای خود یعنی گروه‌های تروریستی که تهدیدی مستمر و خطرناک برای همه کشورها است، پاسخگو باشند.

وزارت امورخارجه سوریه از همه کشورهای جهان درخواست کرد تا در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی و نقض جدی و مکرر اصول قوانین بین‌المللی واکنش نشان داده و رژیم نسل کش اسرائیل و حامیانش را ملزم به توقف حملات و جنایات خود در فلسطین، سوریه و لبنان کنند.جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه  مناطقی از استان حلب را هدف قرار دادند.

همزمان با حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی به شمال سوریه، گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب و حومه غربی حلب، به مناطق با پهپاد حمله کردند.

در پی تجاوز رژیم اسرائیل به سوریه، شماری از نیروهای نظامی و افراد غیرنظامی شهید یا زخمی شدند و خسارت‌هایی نیز به اموال عمومی و اموال خصوصی وارد شد.گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال 2017 پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات ضد غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

حمله رژیم صهیونیستی به شمال سوریه

کلیدواژه