جدی 14, 1395 08:43 Asia/Kabul
  •  تلفات نیروهای سعودی در منطقه مرزی جیزان

در حملات توپخانه ای نیروهای یمن به مواضع نیروهای متجاوز سعودی در منطقه مرزی "جیزان" حد فاصل شمال یمن و جنوب عربستان، چند نظامی سعودی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره - نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز دوشنبه تجمع نیروهای ارتش عربستان در پایگاه "المنتزه " در منطقه مرزی جیزان را با خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از نیروهای سعودی کشته یا زخمی شدند.

یک منبع نظامی با اعلام این خبر افزود: توپخانه ارتش و کمیته های مردمی همچنین - محل استقرار نیروهای ارتش عربستان در پایگاه"المعنق" را هدف قرار دادند که در پی آن شماری زخمی شدند. در همین راستا واحد رسانه ای ارتش یمن روز دوشنبه صحنه هایی از حمله نیروهای یمنی به مرکز "الملزور" عربستان در جیزان را که در جریان آن تعدادی خودروی نظامی منهدم و شماری از سربازان سعودی کشته و زخمی شدند- پخش کرد.
نیروهای مشترک یمنی همچنین یک هواپیمای شناسایی جاسوسی عربستان سعودی را در منطقه مشعل در منطقه مرزی جیزان سرنگون کردند.

در همین حال اعلام شد، در حملات روز دوشنبه جنگنده های متجاوز سعودی به مناطقی در استانهای حدیده و مارب یمن هفت غیرنظامی شهید و شماری دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر عرب از مارس 2015 به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی - دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اقدام کرد این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

کلیدواژه