ثور 19, 1403 19:47 Asia/Kabul
  • سخنگوی کابینه صهیونیستی: آتش بس در غزه را با ابقای حماس نمی‌پذیریم
    سخنگوی کابینه صهیونیستی: آتش بس در غزه را با ابقای حماس نمی‌پذیریم

سخنگوی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) تاکید کرد: این رژیم آتشی‌بسی را که منجر به ماندن حماس در قدرت شود، نمی‌پذیرد.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: تل آویو هیچ گونه گشایشی را در مذاکرات آتش بس در غزه که با میانجی‌گری مصر در قاهره ادامه دارد، مشاهده نمی کند؛ اما هیأت مذاکره‌کننده‌اش همچنان در قاهره، باقی خواهند ماند.

این در حالی است که «بسام خلف» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که مذاکرات در موضوع خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اعلام آتش بس، متوقف شده بود، اما تضمین های داده شده، باعث موافقت حماس با این پیشنهاد شد.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس نیست.

خلف همچنین گفت: حماس همزمان با انتظار برای دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی درباره موافقتش با آتش بس، با تجاوز این رژیم به رفح مقابله خواهد کرد.

عضو ارشد حماس با تاکید بر اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح تغییری در روند مذاکرات ایجاد نخواهد کرد افزود: ما خواسته های ثابتمان را که نمی توانیم از آنها چشم پوشی کنیم، اعلام کرده ایم. این خواسته ها، آتش بس در غزه و خروج ارتش رژیم صهیونیستی از آن است.

جنبش حماس دوشنبه شب موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد سه‌شنبه حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

گفت‌وگوی هنیه و وزیر امور خارجه عمان درباره پیشنهاد آتش‌بس در نوار غزه

هنیه با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

کلیدواژه