سیاست جدید اعراب برای گسترش روابط با اسرائیل
(last modified 1395-10-15T18:47:57+00:00 )
جدی 15, 1395 23:17 Asia/Kabul
  • سیاست جدید اعراب برای گسترش روابط با اسرائیل

در حالی که آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا)، نام اسرائیل را به سبب نداشتن پشتوانه تاریخی از کتاب‌های درسی کودکان فلسطینی حذف کرده، کنفرانسی در شهر امّان، پایتخت اردن با هدف ترویج زبان‌عبری در کشورهای عربی برگزار شده است.

به گزارش روز چهاشنبه پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ شرکت کنندگان مصری، اردنی و سعودی در این کنفرانس، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کردند زبان عبری باید در کشورهای عربی گسترش یابد و در دانشگاه‌ها تدریس شود.

بر اساس این بیانیه، تحقیقات باید درباره تاریخ مطالعات عبری در دانشگاه‌های کشورهای عربی ادامه یابد.  مرکز مطالعات اسرائیل در اردن که فقط دو سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، این کنفرانس را برگزار کرده است.

امارات، اردن، مصر، عربستان و بحرین اخیرا روابط پنهان خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که با دروغ‌پردازی درباره وقایع و گذاردن اسامی عبری بر محله‌ها، مراکز و خیابان‌ها در سرزمین فلسطین می‌کوشد اشغال این سرزمین را به جامعه جهاتی بقبولاند، از کشورهای عربی برای تحقق این اهداف خود استفاده می‌کند.

تحرکات کشورهای عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل، ظلم به آرمان فلسطین است که سرزمین‌شان در سایه توافق برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس در اشغال رژیم جعلی اسرائیل قرار گرفت.