جوزا 08, 1403 11:23 Asia/Kabul
  • ادامه واکنش ها به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح
    ادامه واکنش ها به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح

حمله ارتش رژیم نسل کش اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح جنوب باریکه غزه، موجی از واکنش ها در سراسر جهان را برانگیخته است.

به گزارش رادیو دری، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح با بیان اینکه هیچ جای امنی در باریکه غزه وجود ندارد، تاکید کرد: این وحشت باید متوقف شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد پیشتر (روز جمعه) نیز تاکید کرد، حکم دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف عملیات نظامی در رفح الزام آور است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند.

دیوان بین المللی دادگستری حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح، جنوب باریکه غزه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه خواستار شد.

حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

سازمان جهانی بهداشت هم در بیانیه ای حملات رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح را محکوم و از به تداوم جنگ در رفح ابراز نگرانی کرد.

این نهاد بین المللی تصریح کرد، ظرفیت بیمارستان‌های رفح به میزان قابل توجهی کاهش یافته و خدمت رسانی این بیمارستان متوقف شده است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با محکوم کردن حمله اخیر رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت: از خبر حمله به رفح که به کشته شدن ده‌ها آواره از جمله کودکان منجر شده، وحشت‌زده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به رفح باید فوراً متوقف شود، افزود، دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) برای توقف تهاجم رژیم  اسرائیل به رفح باید اجرا و قوانین بین‌المللی حقوق بشر رعایت شود.

در همین حال، روزنامه عبری زبان "هاآرتص" به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد، کشتار اخیر در رفح باعث محکومیت هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی خواهد شد و بر شیوه تعامل اروپا با حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف حمله به این شهر تاثیرگذار خواهد بود.

«پترا دی سوتر» معاون نخست‌وزیر بلژیک با بیان اینکه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح وحشت‌زده شده‌است، تاکید کرد، زمان اعمال تحریم‌ها ضد رژیم اسرائیل فرا رسیده است.

«ملانی جولی» وزیر امورخارجه کانادا نیز برقراری آتش‌بس فوری در باریکه غزه را خواستار شد و گفت، این سطح از رنج انسانی باید به پایان برسد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هم در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان داده و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور را مسئول این جنایت اعلام کردند.

وحشی‌گری جدید صهیونیست‌ها در نوار غزه

آنروا: حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی در رفح وحشتناک است

کلیدواژه