جوزا 14, 1403 13:26 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: قرار نیست جنگ در غزه تمام شود
    نتانیاهو: قرار نیست جنگ در غزه تمام شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برخلاف طرح رئیس جمهوری آمریکا درباره توقف جنگ در غزه، حاضر نیست که به این جنگ خاتمه دهد.

به گزارش رادیو دری، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو برخلاف طرح جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر آتش‌بس دائمی در غزه و ادامه مذاکرات تبادل اسرا، در میان همکاران خود، این مساله را زیر سؤال برده و گفته است که قرار نیست جنگ در غزه متوقف شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همکارانش در کابینه اسراییل گفته است که احتمال دستیابی به توافق آتش بس، بسیار ضعیف است.

پیش از این، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی درباره جنگ علیه غزه گفته بود که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارسال شده و این پیشنهاد، نقشه راه جدیدی برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) است.

جو بایدن همچنین در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس را منتشر کرده بود.

مرحله اول این طرح شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد شماری از اسیران کشته شده، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به خانه های خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح  شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه و در مرحله سوم نیز شامل طرح بازسازی غزه و تحویل اجساد دیگر اسیران به خانواده‌هایشان خواهد بود.

 پس از گذشت هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

نخست‌وزیر قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه به بن‌بست رسیده است

نتانیاهو؛ مانع اصلی آتش بس در باریکه غزه

کلیدواژه