سرطان 26, 1403 11:27 Asia/Kabul
  • بورل: اتحادیه اروپا نگران وخامت اوضاع در غزه است
    بورل: اتحادیه اروپا نگران وخامت اوضاع در غزه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله هوایی اخیر رژیم نسل کش اسرائیل به خان یونس را غیر قابل تحمل و غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن با ابراز تاسف نسبت به هزینه‌های فزاینده و غیرقابل تحمل انسانی و ویرانی‌های گسترده در باریکه غزه افزود: دامنه فاجعه برای جمعیت غیرنظامی غزه خارج از محدوده کنترل و غیرقابل تحمل است.

بورل با یادآوری بمباران گسترده رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان "المواصی" در خان یونس گفت: افزایش مداوم تعداد تلفات غیرنظامی، همانطور غیرقابل تحمل است و  برقراری آتش بس و تلاش برای یافتن راه حلی پایدار در کوتاهترین زمان ممکن ضروری است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم حفظ نقش بی بدیل آنروا برای منطقه از جمله اردن افزود: هرگونه تلاش برای ناکاآمد نشان دادن آنروا به محکوم است.

ارتش اشغالگر اسرائیل با وجود در جریان بودن مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسیران، اردوگاه آوارگان "المواصی" در خان یونس، جنوب باریکه غزه را که محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود، بمباران کرد که شمار زیادی شهید و مجروح شدند.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از 15میزان 1402 تاکنون بیش از 38 هزار فلسطینی شهید و بیش از 88 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

هشدار سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه

افزایش شهدا و مجروحان جنایت صهیونیست‌ها در المواصی به 400 نفر

کلیدواژه