افشای طرح آمریکا، اسراییل و امارات برای نقش‌آفرینی دولت ابوظبی در آینده غزه
(last modified 1403-05-02T15:09:48+00:00 )
اسد 02, 1403 19:39 Asia/Kabul
  • افشای طرح آمریکا، اسراییل و امارات برای نقش‌آفرینی دولت ابوظبی در آینده غزه
    افشای طرح آمریکا، اسراییل و امارات برای نقش‌آفرینی دولت ابوظبی در آینده غزه

رسانه های رژیم صهیونیستی افشا کرده اند که امارات متحده عربی برای نقش آفرینی در اداره نوار غزه پس از جنگ اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ وب سایت خبری واللا رژیم اسرائیل روز سه شنبه به نقل از منابعی نوشت که هفته گذشته بین سران رژیم صهیونیستی، امارات و آمریکا نشستی محرمانه درباره آینده غزه پس از جنگ برگزار شده است که در آن برای امارات در اداره این باریکه برای آینده نقشی در نظر گرفته شده است.

بر اساس ادعای این رسانه ها، امارات متحده عربی اعلام آمادگی کرده است که بخشی از نیروی بین المللی اعزامی به نوار غزه باشد، مشروط به اینکه این نیروی بین المللی به دعوت رسمی تشکیلات خودگردان، وارد غزه شود.

به این معنا، دولت ابوظبی حاضر نیست در اداره غزه با جنبش حماس وارد همکاری شود.

از سوی دیگر، گفته می شود امارات به شدت مخالف است که رهبری فعلی تشکیلات خودگردان (محمود عباس و همراهانش) در آینده غزه حضور داشته باشند.

رژیم اسرائیل همزمان که به جنگ بی‌فایده 9 ماهه خود در غزه مشغول است، تلاش می کند نحوه اداره این منطقه تحت محاصره را تغییر دهد.

شبکه کان رژیم اسرائیل امروز سه شنبه مدعی شد که  بین کشورهای عربی بر سر روزهای بعد از جنگ در غزه اختلافاتی هست؛ برخی از آن‌ها از بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه حمایت می کنند و برخی نیز خواهان حکومت و تشکیلات جدید مبتنی بر اصلاحات مشخصی هستند.

حماس: چیزی به‌نام «بعد از حماس» وجود نخواهد داشت

حماس: فقط مردم فلسطین برای آینده غزه تصمیم می‌گیرند

کلیدواژه