حماس: ادعای آمریکا دروغ است/ مردم غزه با سلاح آمریکایی به شهادت می رسند
(last modified 1403-05-05T11:16:17+00:00 )
اسد 05, 1403 15:46 Asia/Kabul
  • حماس: ادعای آمریکا دروغ است/ مردم غزه با سلاح آمریکایی به شهادت می رسند
    حماس: ادعای آمریکا دروغ است/ مردم غزه با سلاح آمریکایی به شهادت می رسند

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ادعای واشنگتن مبنی بر نگرانی نسبت به وضعیت انسانی و ناراحتی بابت درد و مصیبت‌های مردم غزه، یک دروغ آمریکایی است.

به گزارش رادیو دری، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به اینکه ادعای نگرانی مقامات آمریکایی درباره وضعیت انسانی و مصیبت‌های مردم غزه، یک دروغ است، افزود: اگر آنها قصد توقف جنگ را داشتند، آن را متوقف می‌کردند و به حمایت نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی خود از ارتش نازی صهیونیستی پایان می‌دادند.

الرشق تاکید کرد، شهدای فلسطین غیرنظامیانی از جمله زنان، سالخوردگان، کودکان و آوارگانی هستند که توسط ارتش صهیونیستی نازی با تصمیمی جنایتکارانه و سلاح و پوشش مستقیم و کامل سیاسی آمریکا به شهادت رسیدند.

در همین حال روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد: بیش از 20 هزار بمب غیرهدایت‌شونده و حدود 2600 بمب هدایت‌شونده و 3000 موشک نقطه‌زن از جمله سلاح‌هایی است که امریکا از 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به رژیم اسرائیل ارسال کرده است.

از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به باریکه  غزه از 15میزان 1402 تاکنون، آمریکا با تامین مهمات و تجهیزات نظامی برای رژیم اسراییل از این رژیم حمایت کرده است .

همچنین در بحبوحه درخواست‌های جهانی برای آتش‌بس و افزایش کمک‌های بشردوستانه برای ورود به غزه، آمریکا با وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتهام همدستی در جنایات جنگی در باریکه غزه منزوی و محکوم شده است.

حماس: دولت آمریکا مسئول کشتار برنامه‌ریزی شده ملت فلسطین است

کلیدواژه