اسد 10, 1403 11:36 Asia/Kabul
  • واکنش گروه‌های مقاومت به شهادت اسماعیل هنیه
    واکنش گروه‌های مقاومت به شهادت اسماعیل هنیه

ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران با محکومیت و واکنش های گسترده گروه‌های مقاومت و جنبش‌های فلسطینی روبه‌رو شده است.

به گزارش رادیو دری، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بامداد امروز چهارشنبه دراثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند که این جنایت محکومیت و واکنش های گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه در تهران ضمن محکومیت این اقدام تروریستی گفت: ترور اسماعیل هنیه بزدلانه و اتفاقی خطرناک است.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌هایی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در محل اقامت او در تهران را تسلیت گفتند.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد و آن را اقدامی ناجوانمردانه و بزدلانه دانست و اعلام کرد: این جنایت موجب پایبندی هرچه بیشتر ما به مقاومت و پایداری در برابر دشمن خواهد شد.

مصطفی برغوثی رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را بیشتر خواهد کرد.

جنبش فتح نیز ترور اسماعیل هنیه در تهران را به شدت محکوم و بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و ادامه مقاومت و پایداری در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت که ترور اسماعیل هنیه ضایعه‌ای بزرگ برای ملت فلسطین است.

محمد الهندی تاکید کرد که حماس جنبش بزرگی است و هر جای خالی را مستقیما پر خواهد کرد و هنیه از دوران کودکی به دنبال شهادت بود.

الهندی افزود: دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

فواد عثمان یکی از رهبران جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین هم در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تاکید کرد که ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، قطعا پاسخ و هزینه‌هایی در پی خواهد داشت و همه محور مقاومت راه هنیه و دیگر رهبرانی را که در راه آزادی فلسطین شهید شدند، ادامه خواهد داد.

فواد عثمان افزود: این ترور ثابت کرد که مذاکرات با دشمن صهیونیستی از زمان امضای معاهده اسلو کاملا بی‌فایده بوده است.

در همین رابطه گروه‌های مقاومت از مردم فلسطین خواسته‌اند تا تظاهرات خشمگینانه و اعتراض آمیز خود و افزایش تنش با اشغالگران صهیونیست در تمامی مناطق فلسطین را بعد از شهادت اسماعیل هنیه در دستور کار خود قرار دهند.

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران

گروه های مقاومت شهادت هنیه را تسلیت گفتند

کلیدواژه