واکنش تند قطر به درخواست‌ها برای مذاکرات آتش بس در غزه بعد از شهادت هنیه
(last modified 1403-05-11T10:28:14+00:00 )
اسد 11, 1403 14:58 Asia/Kabul
  • واکنش تند قطر به درخواست‌ها برای مذاکرات آتش بس در غزه بعد از شهادت هنیه
    واکنش تند قطر به درخواست‌ها برای مذاکرات آتش بس در غزه بعد از شهادت هنیه

نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر در واکنشی تند و قاطع به درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسیران اعلام کرد چگونه می‌توان مذاکراتی را انجام داد که در آن یک طرف مذاکره، طرف دیگر را به قتل می‌رساند!

به گزارش  رادیو دری، درپی برخی درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش بس در غزه و تبادل اسیران بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطینی (حماس)، شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر گفت:  ترورهای سیاسی و تشدید تنش‌ها ضد غیرنظامیان در باریکه غزه در هر مرحله از مذاکره، این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه ممکن است مذاکراتی انجام شود، در حالی که یکی از طرف‌های مذاکره (اسرائیل)، طرف مقابل را می‌کشد.

پیش از این هم وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای تند، جنایت شنیع صهیونیست‌ها در ترور شهید «اسماعیل هنیه» را محکوم و این جنایت اشغالگران را نقض فاحش قوانین بین‌المللی اعلام کرد.

در بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است که ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطینی (حماس) و هدف قرار دادن غیرنظامیان در باریکه غزه از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی، منطقه را به سمت خشونت کشانده است و شانس تحقق صلح را از بین خواهد برد.

 «آنتونی بیلنکن» وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با وزیر امورخارجه قطر ادامه تلاش‌ها برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسیران را خواستار شده است.
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطینی (حماس)  که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه (31 ژوئیه) در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌ همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

تاکید ایران بر ضرورت نشست سازمان همکاری اسلامی در محکومیت ترور شهید هنیه

سپاه پاسداران: بی‌تردید جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت مواجه خواهد شد

کلیدواژه