اسد 25, 1403 18:35 Asia/Kabul
  • محمود عباس:‌ غزه بخش اصلی از کشور واحد فلسطینی است
    محمود عباس:‌ غزه بخش اصلی از کشور واحد فلسطینی است

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه، غزه را جزء جدایی ناپذیر کشور واحد فلسطین خواند.

به گزارش رادیو دری، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین که به ترکیه سفر کرده است روز پنج شنبه در پالمان این کشور سخنرانی کرد.

عباس در سخنان خود با اشاره به جنگ نابرابر اسرائیل با فلسطینیان گفت: «هدف واقعی این جنگ، ریشه کن کردن فلسطینیان از سرزمینشان است.»

وی افزود: ما از سکوت جامعه جهانی در قبال کشتارهای روزانه اشغالگران در مراکز پناهجویی شگفت زده ایم و برای ما جای پرسش است که چگونه جامعه بین‌المللی می‌تواند در مقابل این همه کشتار و قتل عام روزانه اشغالگران اسرائیلی سکوت کند ؟

رئیس تشکیلات خودگردان اظهار داشت: «غزه جزء لاینفک دولت واحد فلسطین است و هیچ دولتی بدون غزه و مردم غزه وجود ندارد و مردم نه فقط در دفاع از تمامیت فلسطین، بلکه در مقابل جاه طلبی های صهیونیستی با مقاومت واستواری بی مثال خود ایستادگی خواهد کرد.»

محمود عباس روز چهارشنبه یک روز پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو وارد ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در مورد جنگ جاری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت‌وگو کرد.

دفتر ارتباطات رئیس‌جمهور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس  محمود عباس و رجب طیب اردوغان، در میان موضوعات دیگر درباره "اقدامات لازم برای برقراری آتش بس دائمی" در غزه را مورد بحث وگفتگو قرار دادند.

رئیس جمهور ترکیه در این دیدار بر موضع ثابت کشورش در حمایت از فلسطینیان و حق آنان برای آزادی، استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

کلیدواژه