توقف کمک‌رسانی برنامه جهانی غذا به غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی
(last modified 1403-06-08T08:08:23+00:00 )
سنبله 08, 1403 12:38 Asia/Kabul
  • توقف کمک‌رسانی برنامه جهانی غذا به غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی
    توقف کمک‌رسانی برنامه جهانی غذا به غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی

برنامه جهانی غذا فعالیت کارکنان خود در باریکه غزه را به دلیل حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک کامیون کمک‌رسانی در این منطقه به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش رادیو دری، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) در بیانیه ای اعلام کرد که خودروهای امدادی قبل از اینکه نیروهای اسرائیلی به یک خودرو  ۱۰ بار تیراندازی کنند، "مجوزهای متعددی از سوی مقامات اسرائیلی برای نزدیک شدن" به یک ایست بازرسی دریافت کرده بودند.

به گفته «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد، یک خودروی امدادرسانی سازمان ملل که به وضوح قابل تشخیص بود و بخشی از کاروانی بود که حضور آن به طور کامل با ارتش اسرائیل هماهنگ شده بود ۱۰ بار مورد اصابت گلوله نظامی اسرائیل قرار گرفت.

این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی به سمت خودروهای سازمان ملل و سازمان های امدادرسانی بین المللی تیراندازی می کند.

در ماههای گذشته حدود ۸ نفر از کارکنان سازمان امدادرسان آشپزخانه مرکزی جهانی در مرکز غزه دراثر حملات و بمباران های هدفمند ارتش اسرائیل کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه در 15 میزان 1402 تاکنون شمار شهدای این منطقه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

گذرگاه رفح برای کمک رسانی به غزه بازگشایی شد

کلیدواژه