سنبله 28, 1403 12:19 Asia/Kabul
  • حمله تانک‌های صهیونیست به نیروهای امدادی
    حمله تانک‌های صهیونیست به نیروهای امدادی

سازمان بهداشت جهانی از شلیک تانک‌های صهیونیست به سوی نیروهای امدادی در شمال غزه برای جلوگیری از کمک رسانی به آوارگان و مجروحان فلسطینی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «شنبه گذشته زمانی که کاروان امدادی سازمان بهداشت جهانی از مأموریت خود از شمال غزه به ایست بازرسی رسیده و از آن خروج کرد، ناگهان با 2 تانک ارتش اسرائیل مواجه شد.»

در ادامه این پیام آمده است: «این تانک‌ها اقدام به شلیک به سمت کاروان امدادی سازمان بهداشت جهانی کردند. طی این حادثه خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشد. با این حال، چنین اقداماتی غیرقابل پذیرش است.»

در همین حال «سیگریت کاگ» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه و بازسازی باریکه غزه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد و هرچه سریع‌تر آتش‌بس باید برقرار شود.

این مسئول سازمان ملل متحد تأکید کرد: انسانیت در خطر است و بیش از 41 هزار فلسطینی در باریکه غزه به شهادت رسیده اند.

رژیم صهیونیستی همچنین برای جلوگیری از اطلاع رسانی درباره فجایعی که در غزه علیه مردم فلسطین اعمال می شود به سوی خبرنگاران نیز شلیک می کند و از آغاز حملات در 15 میزان 1402 تاکنون بیش از یکصد و 70 خبرنگار را در این منطقه به شهادت رسیدند.

هدف قرار گرفتن تیم های امدادی از سوی نظامیان صهیونیست در غزه

کلیدواژه