حملات گسترده رژیم صهیونیستی به بیروت؛ ضاحیه در آتش
(last modified 1403-07-30T05:59:04+00:00 )
میزان 30, 1403 10:29 Asia/Kabul

در ۱۳ حمله هوایی ارتش صهیونیستی به روستاها، شهرک‌ها و محله‌های ضاحیه جنوبی بیروت، (پایتخت لبنان) مؤسسه اجتماعی القرض الحسن نیز هدف قرار گرفت.

به گزارش­ رادیو دری، رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به روستاها، شهرک‌ها و محله‌های ضاحیه جنوبی بیروت مؤسسه اجتماعی القرض الحسن را هدف قرار داد که براثر آن ۱۶ غیرنظامی شهید و حدود 60 نفر دیگر زخمی شدند.

این مؤسسه وظیفه تسهیل امور روزمره شهروندان لبنانی و پرداخت وام قرض الحسنه به آنها را به عهده دارد. 

رژیم صهیونیستی از اعتماد و توجه ویژه شهروندان لبنانی به این مؤسسه خشمگین است و به همین علت شعبه‌های آن را در سراسر لبنان هدف حملات وحشیانه قرار داد.

در حمله دیگر، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی چند ساختمان را نزدیک فرودگاه بین المللی بیروت هدف قرار دادند.

در همین حال، ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله بامداد روز یکشنبه و امروز دوشنبه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی  از انجام ۹ عملیات جدید علیه مواضع شهرک‌های صهیونیست نشین و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان  از جمله در مناطق «خله ورده»، «مارون الراس»، «مرکبا»، شهرک صیهونیست نشین «کریات شمونا»، پایگاه‌های «بیت هلل» و «المالکیه» خبر داد.

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان پدافند هوایی مقاومت توانسته است یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ متعلق به دشمن صهیونیستی را سرنگون کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از 2 میزان تاکنون حملات گسترده ای به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعدد ضد مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار خود قرار داده است.

بمباران منطقه ضاحیه بیروت توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

کلیدواژه