جدی 23, 1395 09:42 Asia/Kabul
  •  تشکیل شورای ملی؛ مقدمه‌ای برای وحدت گروه‌های فلسطینی

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تشکیل جلسه شورای ملی را مقدمه‌ای برای وحدت گروه‌های فلسطینی عنوان کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی حماس شامگاه چهارشنبه با اشاره به تشکیل جلسه شورای ملی فلسطین در بیروت، پایتخت لبنان گفت تشکیل جلسه شورای ملی می‌تواند مقدمه‌ای برای استفاده از همه گزینه‌ها و در صدر آنها، اشکال مختلف مقاومت برای اخراج اشغالگران صهیونیست باشد.

الرشق افزود بر اساس توافق انجام شده، شورای ملی جدیدی با مشارکت همه احزاب و گروه‌های فلسطینی از جمله دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین تشکیل خواهد شد.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد شورای ملی جدید فلسطین بر اساس توافقنامه سال 2003 قاهره و توافقنامه آشتی ملی در سال 2011 تشکیل خواهد شد و در صورت امکان، این فرآیند از طریق انتخابات و یا توافق در مکان‌هایی که برگزاری انتخابات در آنجا امکان پذیر نباشد، صورت خواهد گرفت.

کمیته مقدماتی برگزاری نشست شورای ملی فلسطین که روز سه شنبه در بیروت، پایتخت لبنان تشکیل جلسه داد، نحوه تشکیل مجدد و سازماندهی شورای ملی را مورد بررسی قرار داد تا گروه‌های فلسطینی نمایندگی واقع بینانه‌ای در این شورا داشته باشند.

شورای ملی فلسطین به منزله پارلمان سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) است و نمایندگانی از همه احزاب و گروه‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های فلسطینی در داخل و خارج از اراضی اشغالی فلسطین در آن حضور دارند؛ علاوه بر این، تمامی 132 نماینده مجلس فلسطین در این شورا عضو هستند.

 

کلیدواژه