جدی 26, 1395 10:54 Asia/Kabul
  •  تظاهرات اسرائیلی‌ها ضد نتانیاهو در تل‌آویو

صدها اسرائیلی در اعتراض به فساد مالی مسوولان رژیم صهیونیستی به ویژه نخست وزیر این رژیم در تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش روز یکشنبه قدس‌نت؛ اسرائیلی‌های معترض شنبه‌شب با تجمع مقابل ساختمان وزارت جنگ، ضمن سر دادن شعارهایی، بر لغو مصونیت "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محاکمه وی تاکید کردند.

در همین حال، روزنامه اسرائیلی هاآرتص هم با اشاره به این که تظاهرات در تل‌آویو به درخواست ائتلاف اتحاد صهیونیست، حزب مرتس و حزب کار برگزار شد، نوشت تحقیقاتی که به تازگی درباره اتهام فساد مالی نتانیاهو آغاز شده، نقش اساسی در برگزاری این تظاهرات داشته است.

خبرنگار امور قضایی شبکه دوم تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد نتانیاهو و "ارنون موزس"  مدیر مسوول روزنامه یدیعوت آحارونوت هم اکنون به دنبال خبرنگاران و کارشناسانی هستند که در گزارش و تحلیل‌های خود بیش از دیگران به حمایت از نتانیاهو بپردازند.

پلیس اسرائیل دوم ژانویه جاری از بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد مالی و دریافت غیرقانونی اموال، بازجویی کرد.

وزیران و اعضای حزب لیکود در واکنش به بازجویی پلیس از "بنیامین نتانیاهو" رئیس این حزب در پرونده‌های فساد، از وی خواسته‌اند پس از این تحقیقات، پاسخگوی عملکرد خود باشد، در غیر این صورت باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

نتانیاهو متهم است که در قرارداد منعقد شده بین اسرائیل و یک شرکت آلمانی برای خرید زیردریایی میلیون‌ها دلار رشوه دریافت کرده است.
 

کلیدواژه