تاکید شمخانی بر لزوم احترام کشورها به اصول دموکراسی در سوریه
(last modified 1395-10-27T08:30:42+00:00 )
جدی 27, 1395 13:00 Asia/Kabul
  • تاکید شمخانی بر لزوم احترام کشورها به اصول دموکراسی در سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت، تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا برای تصمیم گیری درخصوص آینده سوریه ، مغایر با اصول دموکراسی و حق تعیین سرنوشت ملّتها است.

"علی شمخانی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درگفتگو با «فصلنامه مطالعات سیاست خارجی تهران»  تاکید کرد: حمایت از سوریه و "بشار اسد " رییس جمهوری قانونی این کشور ،در چارچوب راهبرد ایران برای حراست از جبهه مقاومت و مقابله با تروریسم  است.

شمخانی با بیان اینکه دموکراسی در سوریه بسیار بهتر از دموکراسی در کشورهای مورد حمایت آمریکا است تصریح کرد: بشار اسد از محبوبیت خوبی در سوریه برخورداربوده  و از نگاه مردم این کشور توانسته است در بحران اخیر ایستادگی کند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: پیروزی  در حلب اسرار نهفته ای را از کمک مستقیم برخی کشورها به جبهه تروریسم آشکار  کرد که تا پیش از آن کشورهای حامی گروه های تکفیری از پذیرش آن طفره می رفتند.

شمخانی با بیان اینکه به هم ریختگی نظم موجود در منطقه، به ضرر همه کشورها و به  نفع رژیم صهیونیستی  است افزود: کشورهای مانند ترکیه و عربستان سعودی باید تکلیف خودشان را روشن کنند چراکه  آنها نیز از پیشروی طرح  کشورهای غربی برای تجزیه منطقه مصون  نخواهند ماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  تصریح کرد: با وجود برخی از تصورات،  ایران نه تنها در پی سقوط آل سعود نیست، بلکه مایل به مهار تلاش ها برای سرنگونی حکومت عربستان است زیرا سقوط  آل سعود هیچ گاه به معنای جایگزینی یک حکومت مطلوب نخواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد ایران همواره از وحدت سرزمینی کشورهای منطقه دفاع می کند چرا که تجزیه کشورها را زمینه ساز حاکمیت تفکر تروریستی بر سرزمین های اسلامی می داند و این رخداد با منافع راهبردی جهان اسلام در تعارض است. 

 

کلیدواژه