دلو 02, 1395 09:05 Asia/Kabul
  • انتقال سفارت آمریکا به قدس ، اعلان جنگ علیه مسلمانان

خطیب مسجدالاقصی گفت ، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس به منزله اعلان جنگ نه فقط علیه فلسطینیان ، بلکه علیه تمامی اعراب و مسلمانان است.

 به گزارش ایرنا، شیخ "عکرمه صبری" خطیب مسجد الاقصی در خطبه های نماز جمعه که با حضور هزاران فلسطینی و به رغم تدابیر شدید امنیتی در مسجدالاقصی برگزار شد، با اشاره به مصادره اراضی فلسطینیان در قدس اشغالی به منظور ساخت و ساز و توسعه شهرک سازی صهیونیستها در این شهر،  درباره پیامدهای خطرناک طرح یهودی سازی قدس ، هشدار داد.

خطیب مسجدالاقصی، تخریب منازل فلسطینیان در اراضی اشغالی را که آخرین نمونه آن تخریب خانه های روستای "ام حیران" در النقب واقع در اراضی اشغالی 1948 بود، محکوم کرد و آن را اقدامی نژادپرستانه و ظالمانه دانست.

صبری به تعرضات روزانه شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و درخواست سازمان های تندرو صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی اشاره و تاکید کرد مسلمانان بسیار آگاه تر از آن هستند که اجازه تقسیم این مسجد مقدس را بدهند و تمامی طرح های دشمن علیه آن را ناکام می گذارند .

وی در ادامه افزود، امت اسلامی و ملت های عرب باید برای مقابله با تصمیم امریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس وارد عمل شوند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری جدید امریکا پس از پیروزی در انتخابات این کشور به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که سفارت امریکا را از تل‌آویو به قدس انتقال خواهد داد.

 

کلیدواژه