دلو 04, 1395 08:45 Asia/Kabul
  •  دی میستورا: سوریه به ثبات و امنیت نیازمند است

"استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: نشست آستانه به جهت مشارکت سه کشور مهم منطقه (ایران، روسیه و ترکیه) در کنار طرف های داخلی درگیر در بحران سوریه، مسئله مهمی است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما، دی میستورا خاطر نشان کرد: سوریه به ثبات و امنیت نیازمند است و می توان از طریق این گفتگوها به این هدف رسید.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افزود: اقدام ایران، روسیه (حامیان دولت سوریه) و ترکیه (حامی معارضان مسلح سوری) به عنوان سه کشور دارای نفوذ بر طرف های درگیر در سوریه در برگزاری این نشست، گام مهمی است و مشخص خواهد کرد که آیا این نشست می تواند به تثبیت آتش بس در سوریه کمک کند یا خیر.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، بامداد یکشنبه برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه وارد آستانه پایتخت قزاقستان شده بود.

مذاکرات آستانه بین نمایندگان دولت و معارضان سوری 4 دلو با حضور یک هیات از سازمان ملل آغاز می شود.

این مذاکرات دو روزه در چارچوب راهبرد حل سیاسی بحران سوریه30 قوس در نشست وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو مورد پشتیبانی قرار گرفت.

کارشکنی برخی گروه های تروریستی مسلح تحت حمایت چند کشور ضدسوری سبب توقف مذاکرات صلح سوریه در ژنو از هشت ماه پیش تاکنون شده است و از سوی دیگر، با توجه به اینکه سازمان ملل نتوانست برای از سرگیری این مذاکرات اقدام کند، نشست آستانه برنامه ریزی شد.

 

کلیدواژه