دلو 04, 1395 22:20 Asia/Kabul
  • هشدار دیده‌بان حقوق بشر درباره اعدام مخالفان در بحرین

دیده‌بان حقوق بشر هشدار داد که رژیم بحرین ممکن است 2 نفر دیگر را پس از برگزاری محاکمات غیرعادلانه و بر اساس اعترافات زیر شکنجه، اعدام کند.

به گزارش شبکه پرس تی وی ، دیده‌بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رژیم منامه ممکن است قصد داشته باشد "محمد رمضان عیسی" و "حسین‌علی موسی"، دو فعال مخالف حکومت آل خلیفه را پس از برگزاری محاکمات «غیرعادلانه» اعدام کند.

پرس تی وی افزود، دادگاهی در بحرین حکم اعدام این دو فعال حقوق بشر را تأیید کرده است. این دادگاه این دو نفر را به متهم به دخالت در قتل یک نیروی پلیس در روستای "الدیر" در فوریه 2014 متهم کرده است.

"جو استورک" Joe Stork  ، معاون بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت، رژیم آل خلیفه نباید دو جوان دیگر را اعدام کند، به‌ویژه آن که مدارک موثقی وجود دارد که اعتراف این دو جوان تحت شکنجه گرفته‌شده است.

براساس این گزارش، همچنین دادگاهی در بحرین امروز دوشنبه محاکمه "نبیل رجب"، فعال حقوق بشر را تا تاریخ 21 فوریه به تعویق انداخت. درحالی که نهادهای بین‌المللی به‌ دفعات خواهان آزادی این فعال 52 ساله شده‌اند.

بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است، از اواسط فوریه 2011 شاهد موجی از تظاهرات ضد حکومتی علیه رژیم آل خلیفه است. در ناآرامی‌های بحرین، تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند، با این حال، رژیم آل خلیفه با وجود مخالفت‌های عمومی و بعضا بین المللی حقوق بشری، همچنان به سرکوب ، شکنجه ، مجازات زندان و اعدام معترضین ادامه می دهد.

 

کلیدواژه