رایزنی مجدد جابری‌انصاری و بشار جعفری در آستانه قزاقستان
(last modified 1395-11-05T11:02:35+00:00 )
دلو 05, 1395 15:32 Asia/Kabul
  • رایزنی مجدد جابری‌انصاری و بشار جعفری در آستانه قزاقستان

رئیسان هیات‌های ایران و دولت سوریه در مذاکرات صلح این کشور در آستانه قزاقستان، آخرین شرایط سوریه و نتایج مذاکرات آستانه را بررسی کردند.

"صادق‌حسین جابری‌انصاری" معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و "بشار جعفری" رئیس هیات دولت سوریه روز سه‌شنبه در حاشیه مذاکرات سوری - سوری در شهر آستانه، محورهای روز نخست این مذاکرات را با هدف حل سیاسی بحران سوریه، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جابری‌انصاری و بشار جعفری پیشتر نیز در آستانه با یکدیگر درباره این مذاکرات و راه‌های حل بحران سوریه  دیدار و گفت وگو کردند.

 در مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه، افزون بر ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان نشست آستانه، "استفان دی‌میستورا" نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و "جورج کرول" سفیر آمریکا در قزاقستان به نمایندگی از واشنگتن شرکت دارند.

محور نشست دو روزه آستانه که روز دوشنبه آغاز شده، تنظیم سندی برای تقویت و تثبیت آتش بس در سوریه اعلام شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن توافقنامه 9 جدی 1395 که در مسکو با حضور "محمدجواد ظریف"، "سرگئی لاوروف" و "احمد چاووش اوغلو" وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه تائید شد، کمیسیونی برای نظارت بر آتش‌بس در سوریه تشکیل دهند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گزارش داد ایران، ترکیه و روسیه روز سه شنبه در شهر آستانه درباره ساز و کار سه جانبه‌ای با هدف اجرای آتش‌بس و نظارت بر آن در سوریه توافق کردند.

 

کلیدواژه