دلو 11, 1395 05:58 Asia/Kabul
  • فرار عناصر داعش از جبهه نبرد به بهانه بیماری

اسناد و مدارک به جا مانده از اتباع خارجی گروه تروریستی داعش در بخش شرقی موصل نشان می دهد که آنان به بهانه های مختلف مانند بیماری از جبهه نبرد فرار می کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از السومریه نیوز، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در عراق اسناد یاد شده را در گردان اتباع خارجی گروه تروریستی داعش یافتند که در آن یاد شده، درخواست بازگشت به کشورهای خود را داشتند.

در این اسناد از بهانه هایی که داعشی های خارجی برای فرار از جبهه نبرد مطرح کرده اند، می توان به سردرد، تشنج و رماتیسم اشاره کرد.

همچنین یک مقام نظامی در نینوا گفت: یک گروه ناشناس پس از کمین کردن، ابوسیاف جلاد معروف گروه تروریستی داعش را در غرب موصل با ضربات چاقو به هلاکت رساندند.

مقام مزبورافزود: ابوسیاف سر حدود  100نفر از مخالفان داعش را از تن جدا کرده بود.

یک مقام نظامی دیگر عراقی نیز تاکید کرد: گروه تروریستی داعش سه زن را به دلیل خودداری از حمل سلاح و جنگیدن با نیروهای نظامی در محله «الرفاعی» در بخش غربی شهر موصل تیرباران کرد.

«رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: پلیس فدرال برای آزادسازی بخش غربی موصل در اوج آمادگی به سر می برد و تمهیدات لازم را در این باره فراهم آورده است.

گروه تروریستی داعش پس از آزادسازی بخش شرقی موصل اکنون، تنها در بخش غربی این شهر حضور دارد.

حیدر العبادی صدراعظم عراق سه شنبه گذشته به طور رسمی آزادسازی کامل بخش شرقی موصل را اعلام کرد و از نیروهای مشترک نظامی خواست تا هر چه سریع تر برای آزادسازی بخش غربی شهر وارد عمل شوند.

 

 

 

کلیدواژه