جنبش انصارالله یمن مسئولیت حمله به کشتی جنگی عربستان را برعهده گرفت
(last modified 1395-11-12T06:22:44+00:00 )
دلو 12, 1395 10:52 Asia/Kabul
  • جنبش انصارالله یمن مسئولیت حمله به کشتی جنگی عربستان را برعهده گرفت

جنبش انصارالله که پایتخت یمن را در کنترل خود دارد، مسئولیت حمله به کشتی جنگی عربستان  را در سواحل غربی یمن  برعهده گرفت.

نیروهای جنبش انصارالله یمن در پاسخ به جنایات سعودیها، با سه قایق در سواحل غربی این کشور به یک کشتی جنگی سعودی  هنگامی که درحال گشت زنی در غرب بندر الحدیده(غرب یمن )  بود، حمله کردند که در پی انفجار در آن دو نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
بنا به اعلام یک منبع نظامی وابسته به جنبش انصارالله ، این کشتی سعودی «در تجاوز به سواحل غربی ، شهرهای یمن و ماهیگیران مشارکت داشت.
این سومین حمله جنبش انصارالله به کشتیهای سعودی  در سواحل یمن  طی شش ماه گذشته به شمار می آید .
 یک ناوشکن آمریکایی مجهز به موشکهای هدایت شونده  هم  اکتبر گذشته مورد حمله ای موشکی در یمن قرار گرفت.
این در شرایطی است که نیروهای ویژه آمریکا روز یکشنبه در نخستین عملیات برون مرزی که با مجوز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری جدید این کشور انجام دادند،  ۱۰ زن و کودک از جمله یک دختر هشت ساله یمنی را در  البیضاء در جنوب  این کشور کشتند.
پیشتر "عبدالعزیز بن حبتور" نخست وزیر دولت نجات ملی یمن  تاکید کرده بود: عربستان با موافقت و حمایت آمریکا و انگلیس جنگ را علیه یمن مدیریت می کند. 
عربستان از 21 ماه پیش فرماندهی ائتلافی عربی را برعهده دارد که در حمایت از نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن حملاتی هوایی را در یمن اجرا می کند.

 

کلیدواژه