دلو 14, 1395 19:32 Asia/Kabul
  • فرافکنی امارات و دولت مستعفی یمن ضد ایران

وزارت خارجه امارات، کاردار ایران در ابوظبی را با ادعای تحویل تجهیزات نظامی از جمله پهپاد از سوی ایران به جنبش انصارالله یمن، احضار کرد. 

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری صدا وسیما؛ وزارت خارجه امارات با احضار کاردار ایران در ابوظبی، یادداشت اعتراض‌آمیزی با ادعای نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحویل غیرقانونی سلاح به جنبش انصارالله یمن، تسلیم وی کرد.

همزمان "عبدالملک المخلافی" وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در چهارمین نشست عربی - روسی که در ابوظبی امارات برگزار شد، ادعا کرد دخالت ایران در یمن باعث شده است تا انقلابیون یمنی قوانین شورای امنیت سازمان ملل را زیر پا بگذارند. 

اتهامات امارات و دولت مستعفی یمن ضد ایران در حالی مطرح شده که کارشناسان سازمان ملل اخیرا در گزارش سالانه خود اعلام کردند برخلاف ادعاهایی که درباره اقدام ایران در تجهیز انصارالله یمن به سلاح مطرح شده، کمیته کارشناسان سازمان ملل هیچ دلیل و سندی که این موضوع را ثابت کند، نیافته است.

ادعای امارات و دولت مستعفی یمن ضد ایران در حالی است که عربستان از مارس 2015 در امور یمن دخالت نظامی کرده است و با سلاح‌های غربی به ویژه آمریکایی و انگلیسی مردم بی‌دفاع یمن را قتل‌عام می‌کند.

حدود 11 هزار کشته و هزاران زخمی و همچنین ویرانی‌های گسترده، نتیجه دخالت نظامی عربستان در یمن است. 

کلیدواژه