درخواست یمن از دبیرکل سازمان ملل
(last modified 1395-11-23T05:47:23+00:00 )
دلو 23, 1395 10:17 Asia/Kabul
  • درخواست یمن از دبیرکل سازمان ملل

 رئیس شورای‌ عالی سیاسی یمن طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، تلاش مُجدّانه وی را برای توقف حملات عربستان سعودی به آن کشور خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری یمن، سبأ؛  "صالح علی الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال نامه‌ای به "آنتونیو گوترس" دبیرکل سازمان ملل از وی خواست که عربستان را به علت کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌های یمن مجبور به پرداخت غرامت کند و از آل سعود بخواهد هر چه زودتر به محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن پایان دهد. 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب در این کشور  شد و افزود  تشکیل این کمیته بی‌طرف برای ثبت جرائم و جنایات جنگی عربستان  و همدستانش خصوصاً استفاده از سلاح‌ها و مهمات ممنوعه و بمباران بیمارستان‌های یمن ضروری است.

الصماد، "اسماعیل ولد الشیخ احمد" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن را به حمایت از عربستان متهم و بر برکناری وی که در مأموریت خود شکست خورده است و اصل بی طرفی را رعایت نمی‌کند، تاکید کرد.

در همین حال، سه حزب «الحق»، «اتحاد نیروهای مردمی» و «بعث» یمن هم پنجشنبه‌شب با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، تغییر "اسماعیل ولد الشیخ احمد" را خواستار شدند.

 

کلیدواژه