دلو 25, 1395 09:22 Asia/Kabul
  •  تظاهرات هزاران بحرینی علیه رژیم آل خلیفه

هزاران بحرینی در اعتراض به سرکوبگری‎های رژیم آل خلیفه و ممانعت از برگزاری مراسم تشییع سه جوان بحرینی که چندی پیش به دست نیروهای امنیتی این رژیم کشته شدند، به طور نمادین مراسم تشییع این سه شهروند بحرینی را برگزار کردند.

به گزارش العالم، مردم بحرین همچنین اقدام روز یکشنبه رژیم آل خلیفه در جلوگیری از حضور خانواده های  رضا الغسره، محمود یحیی و مصطفی یوسف در مراسم تدفین این سه شهروند بحرینی را  محکوم کرده و علیه شاه بحرین شعار سر دادند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه نیز با شلیک گاز اشک آور اقدام به متفرق کردن معترضان کردند.

علمای بحرین پیشتر در واکنش به اقدام رژیم آل خلیفه در دفن پیکر سه شهروند بحرینی بدون برگزاری مراسم تشییع و حضور خانواده‌های آنها، با صدور بیانیه ای خواستار شرکت مردم در تشییع نمادین این جوانان شده بودند.

مناطق مختلف بحرین به ویژه «بنی جمره» نیز همچنان برای سومین روز متوالی شاهد اعتراض های مردمی به کشته شدن «رضا الغسره»، «محمود یحیی» و «مصطفی یوسف» است که هنگام فرار از کشور در حالی که سوار قایق بودند مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

درمنطقه  الدراز نیز بر اثر شلیک گاز اشک آور به مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  تعدادی از عزاداران بحرینی از جمله چند سالمند  مجروح  شدند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان اصلاحات سیاسی، آزادی بیان، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند، اما رژیم آل خلیفه همواره با سرکوب، به اعتراض آنان پاسخ می‌دهد.

 

کلیدواژه