دلو 25, 1395 13:57 Asia/Kabul
  • ترور دادستان دادگاه تجدید نظر ولایت دیاله عراق

دادستان دادگاه تجدیدنظر ولایت دیاله در شرق عراق در حمله مهاجمان ناشناس کشته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پلیس عراق اعلام کرد: "احمد الکرخی" دادستان دادگاه تجدید نظر ولایت دیاله یکشنبه‌شب به ضرب گلوله مهاجمان ناشناس در منطقه کنعان در شرق ولایت دیاله به قتل رسید و مهاجمان پس از این حمله گریختند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت ترور احمد الکرخی را برعهده نگرفته است.

خبر دیگر این که، فرماندهی نیروهای مردمی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد "سمیره مواقی" خبرنگار زن الجزایری که در طول سه ماه گذشته نیروهای داوطلب مردمی را در جنگ با تروریست‌های داعش در غرب ولایت نینوا همراهی می‌کرد، یکشنبه‌شب در حین پوشش حمله ناکام داعش به حومه شهر "تل‌عبطه" از ناحیه سر بشدت مجروح شد.

این خبرنگار به دلیل حمایت از نیروهای مردمی عراق از بازگشت به کشورش منع شده بود و حامیان وهابیت در الجزایر حکم قتل او را صادر کرده بودند.

همچنین منابع اطلاعاتی نیروهای بسیج مردمی عراق  اعلام کردند شمار زیادی از تروریست‌های داعش در غرب تلعفر ( شمال عراق )  کشته یا زخمی شدند.

تروریست‌های داعش تلاش داشتند تا با حمله به مواضع نیروهای مردمی عراق راه را در غرب تلعفر برای فرار به سوی سوریه باز کنند که ناکام ماندند.

در همین حال، "سعد هادی" از افسران پلیس منطقه تلعفر با اشاره به هلاکت دست‌کم 13 نفر از عناصر داعش در تلعفر گفت مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق و پلیس این شهر یکشنبه‌شب هدف حملات داعش قرار گرفت که به درگیری بین طرفین منجر شد.

 

کلیدواژه