ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس؛ نتیجه دوستی اعراب با رژیم صهیونیستی
(last modified 1395-11-26T07:31:59+00:00 )
دلو 26, 1395 12:01 Asia/Kabul
  • ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس؛ نتیجه دوستی اعراب با رژیم صهیونیستی

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان گفت، جسارت رژیم صهیونیستی در ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس اشغالی نتیجه روابط کشورهای عربی با این رژیم است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اینترنتی لبنانی العهد؛ "ابوعماد الرفاعی" نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان با محکوم کردن تصویب پیش نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از سوی کمیته وزارتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی اظهار کرد، سیاست برخی نظام های عربی در برقراری روابط با رژیم اشغالگر و تلاششان برای خارج کردن این رژیم از دایره دشمنی از جمله اموری است که رژیم صهیونیستی را به سوی جسارت به مقدسات سوق می دهد.

الرفاعی افزود، اتحادیه عرب، نهادها و محافل بین المللی نباید در برابر جنایات صهیونیست ها ضد مردم فلسطین سکوت کنند.

در همین زمینه، شیخ "بلال شعبان" دبیر کل جنبش التوحید لبنان بیداری کشورهای عربی و اسلامی را خواستار شد .

بلال شعبان درباره خفت و خواری برخی کشورهای عربی گفت، رژیم صهیونیستی این کشورها را رام کرده است در حالیکه مسیر مقاومت راه را به سوی آزادسازی مسجد الاقصی هموار می کند.

کمیته وزارتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نسخه اصلاح شده پیش نویس قانون "ممنوعیت پخش اذان" در قدس را به تصویب رساند تا مقدمات طرح آن در کنست فراهم گردد.

بر اساس این قانون از استفاده بلندگوهای مساجد برای پخش شعائر دینی از ساعت 11 شب تا ساعت هفت صبح در قدس ممنوع خواهد بود.

رژیم صهیونیستی طی دهههای اخیر تلاشهای بسیاری برای تغییر هویت اسلامی قدس شریف انجام داده که قانون منع پخش اذان یکی از آخرین این تلاشها است.

 

کلیدواژه