روسیه: فاجعه انسانی یمن کمتر از سوریه نیست
(last modified 1395-11-27T05:28:09+00:00 )
دلو 27, 1395 09:58 Asia/Kabul
  •  روسیه: فاجعه انسانی یمن کمتر از سوریه نیست

معاون وزیر امورخارجه روسیه روز سه شنبه گفت: فاجعه یمن دست کمی از بحران سوریه ندارد.

«گنادی گاتیلوف» با انتقاد از رویکرد دوگانه کشورهای غربی درخصوص مسائل انسانی خاطر نشان کرد: این کشورها به میزانی که در مورد بحران سوریه مسائل انسانی را مطرح  و درخصوص آن به اصطلاح فعالیت دارند، درباره مساله یمن اقدامی انجام نمی دهند.

معاون وزیر امورخارجه روسیه همچنین با بیان این که بحران انسانی در یمن زندگی 80 درصد یمنی ها را در معرض خطر قرار داده است، تصریح کرد: یمن شاهد یک فاجعه انسانی و مستلزم یک راه حل جدی است.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عربی همپیمان ریاض و در سکوت سازمان ملل، از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و باعث شیوع بیماری‌های متعدد در این کشور شده است.

بحران ایجاد شده در سوریه نیز که توسط گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه که برای سرنگون کردن دولت قانونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه از سال 2011 آغاز شده، سبب کشته شده هزاران سوری، آوارگی میلیون ها نفر از مردم سوریه و تخریب گسترده زیر ساخت های این کشور شده است.

 

کلیدواژه