دلو 30, 1395 12:09 Asia/Kabul
  • موفقیت دولت جدید یمن در برقراری امنیت این کشور

وزیر کشور یمن از موفقیت دولت جدید این کشور در کنترل و برقراری امنیت در یمن خبر داد.

«محمد بن عبدالله القوسی» وزیر کشور یمن در گفت وگو با خبرگزاری فارس؛ با تاکید بر این که دولت جدید توانسته امنیت و ثبات مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن را برقرار کند افزود ارتش یمن هم اکنون بر بیش از  65 درصد از خاک یمن تسلط دارد و برای کنترل مابقی آن نیز تلاش می‌کند.

«محمد بن عبدالله القوسی» تصریح کرد مردم یمن از سوی قدرت‌های استکباری با هدف برگردان وابستگانشان به قدرت هدف قرار گرفته‌اند.

وزیر کشور یمن گفت بر اساس گزارش‌های موثق از بین حملات هوایی سعودی‌ها از مارس 2015 تاکنون، فقط 15 درصد از اهداف آن نظامی و امنیتی بوده و مابقی که بیش از 10 هزار هدف بوده، غیرنظامی است.

«محمد بن عبدالله القوسی»، شمار کشته‌های غیرنظامی یمنی در حملات سعودی‌ها را بیش از 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود بیشتر کشته‌ها زن و کودک هستند.

وزیر کشور یمن تاکید کرد نیروهای ارتش و مردمی یمن در پاسخ به حملات و جنایات عربستان، با ده‌ها موشک بالستیک مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادند.

«محمد بن عبدالله القوسی» همچنین اظهار کرد همه سیاستمداران در یمن تابع تصمیم‌های سید عبدالملک الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله هستند و تصمیم‌های اساسی حکومت بر اساس بیانیه و تصمیم‌های محرمانه وی اتخاذ می‌شود.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و انگلیس از مارس 2015 به یمن حمله کرده و همزمان این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است.

 

کلیدواژه