حوت 01, 1395 10:45 Asia/Kabul
  •  دستور العبادی برای اغاز عملیات آزادسازی غرب موصل

با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد با تمام شجاعت و دلاوری برای آزادسازی باقیمانده موصل به حرکت در آیید و شهروندان را از ظلم و ستم تروریستهای داعش آزاد کنید . وی همچنین افزود با رعایت  رفتار کاملا انسانی با مردم , نیازهای آوارگان را تامین کنید.

بخش شرقی موصل که دو سوم این شهر را در بر میگیرد در 24 ژانویه  به طور کامل از اشغال تروریستهای داعش ازاد شد و تروریست‌ها به بخش غربی فرار کردند و از آن‌جایی که نیروهای الحشد الشعبی مسیر فرار به سمت سوریه را در غرب استان نینوا به طور کامل مسدود کرده‌اند؛ عناصر تروریستی در بخش غربی محاصره شدند.
نخست وزیر عراق همچنین در کنفرانس مونیخ نقش موثر و عملکرد  بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در عملیات آزاد سازی موصل را ستود و بر  حفظ جان و مال غیر نظامیان در  این عملیات تاکید کرد.
حیدر العبادی عملیات آزاد سازی موصل را  نمونه ای از یک نبرد پاک که در آن نجات انسان مقدم بر آزادی مکان بوده دانست و گفت، باوجود درگیری های سخت و خانه به خانه ، تمام تلاش و دغدغه نیروهای امنیتی بر حفظ جان و مال شهروندان و تاسیسات زیر بنایی و دولتی استواراست .
نخست وزیر عراق با اشاره به باز پس گیری کامل و قریب الوقوع  عراق و نیز بیرون راندن داعش از این سرزمین  درباره پیروزی عملیات آزاد سازی غرب موصل  که مساحت آن کمتر از نیمی از شهر موصل است ابراز اطمینان کرد.
 

کلیدواژه