حوت 04, 1395 10:27 Asia/Kabul
  • حمایت 70 ساله آمریکا از اشغالگری اسرائیل

دبیرکل «انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک» گفت، آمریکا هفتاد سال از اشغال‌گری اسرائیل حمایت کرده است و نام مبارزه فلسطینی‌ها با اشغالگری، تروریسم نیست.

«جان فرمون» انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک در گفت وگو با روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز تصریح کرد: آمریکا در طول 70 سال گذشته از تجاوز، حصر، شهرک‌سازی و اشغال‌گری اسرائیل حمایت کرده است.

دبیرکل انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک ضمن انتقاد از حمایت آمریکا از سیاست اشغال‌گری‌ رژیم صهیونیستی در طول چند دهه گذشته، گفت: نمی‌توان نام مبارزه مردم فلسطین با اشغالگری‌ اسرائیل را عملیات تروریستی گذاشت.

«جان فرمون» تاکید کرد: حتی بر اساس قوانین بین‌المللی، فلسطینی‌هایی که سرزمینشان اشغال شده است حق مبارزه دارند و نمی‌توان ساده‌انگارانه گفت  اگر آنان این کار را انجام می‌دهند، تروریست هستند.

«توماس اردبرینک» خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز اظهارات «جان فرمون» را در گزارشی که با هدف پوشش ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که صبح سه‌شنبه با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران آغاز شد، منتشر کرده است.

«انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک» نام یک سازمان بین‌المللی است که در بیش از 50 کشور عضو و شعبه دارد. این سازمان علاوه بر تسهیل ارتباط بین وکلا و انجمن‌های وکلا در همه کشورها درباره مسائل حقوقی اثرگذار بر حقوق سیاسی و اقتصادی انسان‌ها پژوهش می‌کند.

 

کلیدواژه