وقوع انفجار در بغداد/ خنثی شدن حمله داعش در سامرا
(last modified 1395-12-12T15:23:07+00:00 )
حوت 12, 1395 19:53 Asia/Kabul
  • وقوع انفجار در بغداد/ خنثی شدن حمله داعش در سامرا

در حالی که انفجار در بازاری در جنوب بغداد، پایتخت عراق، یک کشته و چند زخمی برجا گذاشت، تروریست‌های داعش از مناطقی در شمال شرق سامرا عقب‌نشینی کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم؛ پلیس عراق اعلام کرد روز پنجشنبه یک بمب که نزدیک بازاری در منطقه «صدر الیوسفیه» کار گذاشته شده بود، منفجر شد و بر اثر این انفجار یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

«نزار الشجیری» افسر ارتش عراق نیز اعلام کرد، حمله داعش به نیروهای مشترک که مسوولیت برقراری امنیت مناطق شمال شرق «سامرا» در ولایت صلاح الدین (واقع در شمال عراق) را برعهده دارند خنثی شد و تروریست‌ها فرار کردند. 

الشجیری خاطرنشان کرد؛ عناصر داعش مقرهای حشد الشعبی و نیروهای ارتش عراق در منطقه «ابو خدو» در شمال شرق سامرا را با استفاده از خمپاره و سلاح‌های دیگر هدف گرفتند که این حمله دو ساعت طول کشید و نهایتا ارتش موفق به عقب‌ راندن داعشی‌ها شد.

نیروهای عراقی همچنین توانستند پاتک عناصر گروه تروریستی داعش در غرب شهر موصل را ناکام بگذارند. منابع نظامی تأکید کردند برخی از عوامل گروه تروریستی داعش توانستند با مخفی شدن در میان شهروندان عادی که به علت ادامه درگیری‌ها در حال ترک موصل هستند، به نیروهای یگان ویژه عراق در جنوب غرب این شهر نزدیک شوند.

کلیدواژه