ارتش سوریه: تدمر از اشغال داعش آزاد شد
(last modified 1395-12-13T05:54:33+00:00 )
حوت 13, 1395 10:24 Asia/Kabul
  •  ارتش سوریه: تدمر از اشغال داعش آزاد شد

ارتش سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد: شهر باستانی تدمر را به طور کامل از اشغال عناصر گروه تروریستی داعش خارج کرده و آن را بازپس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ارتش سوریه در بیانیه‌ای تصریح کرد: بازپس‌گیری تدمر با پشتیبانی حملات هوایی روسیه امکان پذیر شده است.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: در حال حاضر یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در حال خنثی کردن بمب و تله‌های انفجاری هستند که تروریست‌های داعش در ساختمان‌ها، خیابان‌ها و میادین مختلف شهر تدمر جاسازی کردند.

در بیانیه ارتش سوریه تصریح شده است: اهمیت این پیروزی به سبب جایگاه تاریخی و تمدنی شهر تدمر و همزمان بودن این پیروزی با دیگر پیروزی‌های ارتش سوریه در حومه شمال شرق استان حلب بوده که ضربات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد کرده است.

پیش از این، «سرگئی شویکو» وزیر دفاع روسیه خبر آزادی تدمر از اشغال داعشی‌ها را به اطلاع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری کشورش رساند.

شهر باستانی تدمر (پالمیرا) در مرکز سوریه، که بخش بزرگی از بناهای تاریخی آن به دست داعشی‌ها تخریب شده است، در قوس 1395 مجددا به اشغال داعش درآمد. 

به گفته مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، داعشی‌ها روز پنجشنبه آخرین مواضع خود را در تدمر رها کردند و متواری شدند.

کلیدواژه