حوت 21, 1395 14:58 Asia/Kabul
  • "بشار اسد " رئیس جمهوری سوریه

بشار اسد تاکید کرد، امریکایی ها در ایجاد آشوب و مشکلات و معضلات گوناگون متبحر هستند و فقط چگونه تخریب کردن را به خوبی بلد هستند. 

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر ، "بشار اسد " رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با شبکه چینی «فینیکس» گفت: با واشنگتن هیچ ارتباط رسمی نداریم و آمریکا بدون مشورت با سوریه به مواضع داعش در سوریه حمله کرده است که این عمل غیرقانونی است . بشار اسد تاکید کرد، دمشق نیروهای خارجی را که بدون مجوز وارد خاک سوریه می شوند، نیروهای متجاوز می داند .

رئیس جمهور سوریه افزود : نظام سیاسی آینده این کشور به سوری ها بستگی دارد و  همه پرسی در خصوص آنچه مردم می خواهند، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد،  بحران سوریه باید بر دو پایه موازی نبرد با تروریست ها و گفت و گو حل و فصل شود، باید  با تروریست ها جنگید و در گفتگو برای حل و فصل بحران سوریه مشارکت کرد.

بشار اسد با اشاره به مذاکرات ژنو گفت، انتظار نداریم مذاکرات ژنو نتیجه ای در بر داشته باشد، اما این یک گام برای حل بحران سوریه است و راهی طولانی خواهد بود. 

 مذاکرات ژنو چهار هفته گذشته  بدون دستیابی به نتیجه ای برای کاهش بحران سوریه پایان یافت  و مهمترین دستاورد این نشست  این بود که معارضان سوری و نمایندگان دولت سوریه نخستین بار در شش سال اخیر بطور مستقیم مذاکره کردند.

 

کلیدواژه