سازمان ملل: اسرائیل به حقوق دینی فلسطینیان احترام بگذارد
(last modified 1395-12-21T12:08:48+00:00 )
حوت 21, 1395 16:38 Asia/Kabul
  • معاون دبیر کل سازمان ملل متحد
    معاون دبیر کل سازمان ملل متحد

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد برضرورت رعایت حقوق دینی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "فرحان حق " معاون دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه در جمع خبرنگاران در نیویورک در واکنش به تصویب پیش نویس قانون  منع پخش اذان در قدس ، گفت: اسرائیل باید به حقوق دینی فلسطینیان احترام بگذارد.

پارلمان اسرائیل روز چهارشنبه، قانون ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس را به شکل مقدماتی تصویب کرد که به موجب این قانون، استفاده از بلندگو برای پخش اذان از ساعات 11 شب تا 7 صبح در شهر قدس ممنوع است.

این درحالی است که  «اسماعیل هنیه» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به تصویب مقدماتی قانون منع پخش اذان در کنست اعلام کرد:صدای اذان از مساجد و منابر فلسطین پخش می شود و اشغالگران نیز از این سرزمین بیرون رانده خواهند شد. 

درهمین حال فلسطینیان دیروز جمعه در اعتراض به طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر محدود کردن پخش اذان از مساجد در باریکه غزه تظاهرات کردند .

وزارت امور دینی و اوقاف غزه اخیرا در بیانیه‎ای در رد تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس و اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد ،  بخشنامه‎ای به امامان مساجد باریکه غزه مبنی بر تکرار پخش اذان برای چندین بار از طریق بلند گوها فرستاده شده است.

 

کلیدواژه