حوت 23, 1395 17:46 Asia/Kabul

هر روز که از عملیات آزادسازی موصل می‌گذرد صفحه سیاه دیگری از جنایت‌های هولناک تروریست‌های داعش در این منطقه از عراق آشکار می‌شود.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه العالم، نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل یکی دیگر از مکان‌های کشتار مردم به دست داعش را یافتند که گودالی عمیق معروف به "الخَسفَه" یا "حفرۀ مرگ" است.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش دست‌کم سه هزار عراقی را در این حفره مرگ انداخته و یکی از فجیع‌ترین جنایت‌های تاریخ بشریت را رقم زدند.

به گفته مردم موصل، برخی از کسانی که به حفرۀ مرگ انداخته می‌شدند بعد از سقوط زنده می‌ماندند و صدای ناله‌های آنها شنیده می‌شد اما با توجه به عمق این حفره، از خروج از آن ناتوان می‌ماندند و همان جا جان می‌دادند.

با این حال، اندک افرادی که توانسته‌اند از این گودال نجات پیدا کنند گفته اند ناچار شده‌اند از هزار و 500 جسد بالا بروند تا از حفره خارج شوند.

بسیج مردمی عراق پس از آزادسازی زندان بادوش در شمال غرب موصل نیز پیکر 400 تن از شهروندان عراقی را که به دست تروریست‌های داعش اعدام شده بودند در یک گور جمعی یافتند.

یک فرماندۀ میدانی بسیج مردمی گفت داعشی‌ها صدها عراقی از موصل، نجف اشرف، الانبار و بغداد را در زندان بادوش اسیر کرده بودند.

کلیدواژه