تفسیر؛ گزارش سازمان ملل در خصوص تشدید کودک کشی های آل سعود در یمن
(last modified 1395-12-25T07:32:40+00:00 )
حوت 25, 1395 12:02 Asia/Kabul
  • تفسیر؛ گزارش سازمان ملل در خصوص تشدید کودک کشی های آل سعود در یمن

گزارش نهادهای مختلف سازمان ملل در خصوص تشدید جنایات عربستان در یمن در روزهای اخیر بیانگر آن است که عربستان هیچ حد و مرزی برای جنایاتش در یمن قائل نیست و با تشدید حملاتش به یمن در ماههای اخیر و تشدید محاصره این کشور عملا" سیاست قتل عام مردم یمن بویژه کودکان را در پیش گرفته است .

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش تکان دهنده ای را از وضعیت کودکان یمنی پس از تجاوز نظامی سعودی به این کشور منتشر کرد که انعکاس گسترده ای در افکارعمومی داشت . 

صندوق کودکان سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که در طول دو سال تجاوز نظامی سعودی به خاک یمن بیش از ۱۵۰۰ کودک یمنی جان خود را ازدست داده  و بیش از ۲۴۰۰ نفر از آنها دچار معلولیت‌های گوناگون شده‌اند.

یونیسف همچنین در گزارش خود آورده است: در طول دو سال گذشته جنگنده های سعودی ۲۱۲ بار مدارس مختلف در یمن را بمباران کرده و ۹۵ بار نیز به بیمارستان ها یورش برده اند.

حملات عربستان به یمن  همچنان ادامه دارد و ابعاد گسترده تری نیز یافته است .  این درحالی است که بدلیل سیاست های دوگانه ای که در سازمان ملل در خصوص برخورد با مسائل و بحرانها وجود دارد ؛ رژیم آل سعود بدون هیچگونه مانع جدی به جنایتش ادامه  می دهد .

برخورد دوگانه سازمان ملل بوضوح در قبال عربستان قابل مشاهده است . سازمان ملل از یکسو با ارائه امارهایی در خصوص جنایات رژیم آل سعود در یمن  به جنایات صورت گرفته توسط این رژیم اذعان می کند و نقش آگاهی دهنده نیز در این زمینه ایفا می کند؛ اما  عملا" اقدامات جدی را در برخورد با عربستان انجام نمی دهد .

سازمان ملل  چندی پیش تحت فشار و تهدیدهای عربستان و حامی اصلی اش یعنی آمریکا که تهدید کرده بودند  کمکهای خود به سازمان ملل را قطع می کنند ، نام عربستان  را از فهرست  رژیمهای ناقض حقوق کودکان خارج کرد .

سازمان ملل دراقدامی دیگر  با تمدید عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالیکه رژیم آل سعود در نقض حقوق انسانی  و حقوق بین المللی زبانزد عام وخاص است اوج وادادگی این سازمان را در برابر رژیمهایی جنایتکاری نظیر آل سعود به نمایش گذاشته است .  

این  رفتارهای دوگانه موجب شده است که سازمان ملل  به شمارشگر تلفات ناشی ازجنایات عربستان در یمن تبدیل شود و هیچ  اقدام جدی علیه عربستان جهت بازداشتن از جنایاتش انجام ندهد و جامعه  بین الملل هم  شاهد تراژدی قتل عام مردم یمن بویژه کودکان توسط عربستان باشد. 

کلیدواژه