حمل 03, 1396 13:16 Asia/Kabul
  •  اعتراض سوریه به اقدامات نیروهای به اصطلاح ائتلاف به سرکردگی  امریکا

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه اعتراض آمیز به سازمان ملل و شورای امنیت ، از اقدامات ائتلاف به سرکردگی امریکا در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه در پیام های جداگانه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود در متوقف کردن کشتار و ویرانگری ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه عمل کند و این اقدامات را محکوم کند. 

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد، حملات نیروی هوایی ائتلاف به سرکردگی امریکا علیه غیرنظامیان که به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می گیرد همراه با اقدامات گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره و گروه های مرتبط با آنها برای ایجاد هرج و مرج و ویرانی در سوریه است .  

نیروی هوایی به اصطلاح ائتلاف روز چهارشنبه یک مدرسه در شهر المنصوره در ریف غربی شهر رقه را بمباران کرد که بر اثر آن بیش از 32 کودک به همراه یک زن شهید و دهها غیرنظامی سوری زخمی شدند و این مدرسه ویران شد.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، این جنایت نیروی هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا با تمام ادعاهای اعضای آن برای مبارزه با تروریسم در تضاد است.

جنگنده های به اصطلاح ائتلاف به سرکردگی امریکا بارها به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه و عراق غیرنظامیان بی دفاع را هدف قرار داده اند.

 

کلیدواژه