حمل 05, 1396 11:59 Asia/Kabul
  • نیروهای یمنی مواضع نیروهای عربستان را هدف قرار دادند

توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن روز جمعه محل تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه «مربح» و پایگاه «الدخان» در ولایت جیزان هدف قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، تک تیراندازان یمنی موفق شدند یک نظامی سعودی را در پایگاه «الفریصه» جیزان هدف قرار دهند.

نیروهای یمنی همچنین با موشک مرکز امنیتی در مربوطات «الطوال»ولایت جیزان را هدف قرار دادند.

در همین حال منابع یمنی اعلام کردند، در حملات امروز نیروهای سعودی و مزدوران آنها به مربوطات مختلف یمن، شمار دیگری از افراد ملکی این کشور کشته یا زخمی شدند.

در همین حال دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد به طور میانگین ماهانه 100 افراد ملکی یمنی بر اثر حملات هوایی مزدوران عربستان به مناطق مختلف این کشور کشته شدند.

در این گزارش آمده است، باشندگان ولسوالی تعز از « کمبود شدید » مواد غذایی و آب آشامیدنی رنج می برند.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عربی همپیمان ریاض، از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخم برداشتن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و باعث شیوع بیماری‌های متعدد شده است.

 

کلیدواژه