حمل 11, 1396 08:25 Asia/Kabul
  • بیانیه ضد ایرانی وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

نشست وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، چنان که انتظار می‌رفت با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی، به پایان رسید.

به گزارش العالم، وزرای امور خارجه این کشورها در بیانیه‌ای بعد از اتمام این نشست آن چه به گفته آنها «بیانات تحریک آمیز، غیرمسئولانه و اقدامات تجاوزگرانه ایران در قبال پادشاهی بحرین» است را محکوم کردند.

رژیم بحرین که به دلیل سرکوب شدید مخالفان و فعالان سیاسی این کشور در شش سال گذشته از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر تحت فشار قرار دارد، تاکنون بدون ارائه اسناد معتبر بارها ایران را به دخالت در امور سیاسی و امنیتی خود متهم کرده است.

این بیانیه همچنین بدون اشاره به هیچ مستنداتی ایران را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» متهم کرده و مدعی شده تهران در صدد «دامن زدن به کشمکش‌های فرقه‌ای با هدف لطمه زدن به وحدت ملی بحرین» است.

ایران بارها اتهامات بی‌اساس درباره دخالت در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس را رد کرده است.

بحرین از فوریه 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم آل خلیفه برای خاموش کردن شعله اعتراضات مردم این کشور شمار زیادی از مردم و رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

رژیم آل خلیفه همچنین با کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراض‌های مردمی در این کشور را سرکوب می‌کند.

کلیدواژه