حمل 13, 1396 08:31 Asia/Kabul
  •  حزب الله: طمع اسرائیل به منابع  نفت لبنان جدی است

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: طمع ورزی های اسرائیل به منابع نفتی لبنان گرچه جدید نیست اما جدی است.

به گزارش ایرنا، شیخ «نبیل قاووق» روز شنبه خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی از هر فرصتی برای دستبرد به منابع نفتی لبنان در دریا استفاده می کند اما لبنان با معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت قادر به حمایت از این ثروت ملی است.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان این که طمع ورزی های اسرائیل به ثروت نفتی لبنان، سیادت و کرامت لبنانی را هدف گرفته تصریح کرد: نباید در قبال این طمع ورزی رژیم صهیونیستی تسامح و سستی به خرج داد.

بر اساس بررسی های لبنان که با مطالعات غربی ها نیز همخوانی دارد، لبنان و فلسطین اشغالی دارای چندین مخزن نفت و گاز مشترک هستند.

لبنان پیش بینی کرده، ظرف مدت هفت تا ده سال آینده می تواند تولید نفت را شروع کند .

به گفته ناظران، مهمترین چالش پیش روی لبنان، رژیم صهیونیستی است که از سال ها قبل تولید گاز در این مناطق را شروع کرده و با عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریای مدیترانه حتی در خارج از مرزهای آبی فلسطین اشغالی، درصدد سیطره بر منابع نفتی لبنان است.

بیروت پیش از این از سازمان ملل متحد درخواست کرده بود تا برای حفظ منابع نفتی لبنان به منازعه لبنان با رژیم صهیونیستی ورود کند.

 

کلیدواژه