حمل 14, 1396 10:22 Asia/Kabul
  • انتقاد سازمان دیده بان حقوق بشر از اسرائیل

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد : رژیم صهیونیستی در تناقض با ادعاهایش مبنی بر تعهد به بررسی موارد نقض حقوق بشر ، اجازه بررسی موارد بدرفتاری با فلسطینیان را نمی دهد.

به گزارش ایرنا، سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه در گزارشی 47 صفحه ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ورود محققان خارجی به غزه برای مستند سازی موارد بدرفتاری این رژیم با فلسطینیان جلوگیری می کند.

دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: محدودیت های تحمیلی رژیم صهیونیستی ادعاهای این رژیم را مبنی بر این که خود تحقیقات لازم را انجام می دهد و نیازی به مداخله دیوان بین المللی کیفری نیست، زیر سوال می برد.

سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش داد :  جلوگیری از ورود محققان به غزه از سوی رژیم صهیونیستی به استثنای یک مورد ، از سال 2008 تاکنون ادامه داشته است . 

دیده بان حقوق بشر مصر را نیز متهم کرد از سال 2012 تاکنون اجازه دسترسی به غزه را از خاک خود به پژوهشگران این سازمان و نهاد عفو بین الملل نداده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر که گزارش‌های انتقادی متعددی درباره اشغال‌گری اسرائیل در فلسطین تهیه کرده است ، از چند ماه پیش برای "عمر شاکر" رئیس جدید دفتر این سازمان در اراضی اشغالی درخواست روادید کاری کرده بود ، اما مقامات صهیونیست  این درخواست را رد کردند.

 

کلیدواژه