اسد 21, 1395 09:11 Asia/Kabul
  • وزیر کشور هند: هیچ قدرتی نمی تواند کشمیر را از هند جدا کند

وزیر کشور هند با متهم کردن پاکستان به دخالت در امور داخلی آن کشور، تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی تواند کشمیر را از هند جدا کند.

به گزارش ایرنا، 'راجنات سینگ' روز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان هند اظهار کرد: کشمیر بخش جدایی ناپذیر هند است و در خصوص آن با هیچ کشوری گفت وگو نمی کند.

وی با رد هرگونه گفت وگو درباره کشمیر، تاکید کرد: هند فقط آماده است تا درباره کشمیر تحت حاکمیت پاکستان با اسلام آباد گفت وگو کند.

این سخنان وزیر کشور هند در پاسخ به اظهارات 'محمد نوازشریف ' نخست وزیر پاکستان که کشمیر را به عنوان ستون اصلی سیاست این کشور دانسته بود، عنوان شده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین از دیپلمات های این کشور خواسته با طرح مساله کشمیر در کشورهای مختلف، اعلام کنند که این کشور کشمیر را یک مساله داخلی هند نمی داند.

پاکستان تاکنون بارها موضوع کشمیر و کشتار مردم این کشور از سوی نیروهای نظامی هند را در سازمان ملل مطرح و خواستار توجه این سازمان به موضوع کشمیر شده است.

تنش بین هند و پاکستان از یک ماه گذشته به دنبال کشته شدن 'برهان مظفر وانی' رییس حزب المجاهدین و حمایت پاکستان از وی به شدت افزایش یافته است.

براساس اعلام منابع رسمی، درگیری های خونین در یک ماه گذشته در کشمیر تحت کنترل هند تاکنون 60 کشته و بیش از شش هزار کشته برجای گذاشته است.

کلیدواژه