حمل 17, 1396 15:04 Asia/Kabul
  • قدردانی بشار اسد از ایران، روسیه و حزب الله لبنان

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به حمایت‌های ایران، روسیه و حزب الله لبنان از ارتش سوریه، اظهار کرد: کشورهای غربی هیچ گاه در سوریه با تروریسم نجنگیدند و همچنان حامی آن هستند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با نشریه «وسرنجی لیست» کرواسی گفت: ارتش سوریه به مدد پشتیبانی مردمی و حمایت قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و روسیه توانست در برابر تروریست‌ها دستاوردهایی را محقق کند و اگر ارتش و دولت سوریه نماینده همه ملت این کشور نبودند، چنین تصویر واحدی از ملت سوریه به دست نمی‌آمد.

رئیس جمهوری سوریه افزود: شماری از کشورهای اروپایی حمایت گسترده‌ای از تروریست‌ها دارند، آنان هزاران تروریست به سوریه فرستادند؛ لذا اگر اروپا می‌خواهد که از خود در این مرحله حمایت کند باید به از حمایت تروریست‌ها پایان دهد. 

اسد درباره همکاری امنیتی دولت سوریه و کشورهای اروپایی نیز گفت: پس از آغاز بحران در سوریه و موضع حمایتی فرانسه از تروریست‌ها، سوریه همکاری امنیتی با همه کشورهای اروپایی را متوقف کرد، زیرا با وجود دشمنی سیاسی همکاری امنیتی محقق نمی‌شود و باید توافق سیاسی و امنیتی انجام شود. 

بشار اسد خاطرنشان کرد: هر گونه دخالت بدون اجازه دولت سوریه، تجاوز به شمار می‌رود و هر گونه دخالت هوایی یا غیر از آن، غیرقانونی است و حمله به سوریه است.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این پرسش که آیا معارض میانه‌رویی وجود دارد، اعلام کرد: معارض میانه‌رو وجود ندارد و معارضان موجود همانند تروریست‌ها عمل می‌کنند و با کشورهای خارجی ارتباط دارند.

بشار اسد همچنین با بیان این که بیشتر سوری‌ها مساله فدرالی شدن را نمی‌پذیرند، چون این طرح مقدمه‌ای برای تجزیه سوریه است، تاکید کرد: امروز در سوریه نسبت به سال‌های گذشته امید بیشتری درباره پایان جنگ مشاهده می‌شود.

 

کلیدواژه