حمل 25, 1396 13:24 Asia/Kabul
  •  کمپین عفو بین‌الملل برای آزادی شیخ سلمان در بحرین

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر بر لزوم آزادی شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد.

به گزارش  روز جمعه پرس تی وی، سازمان عفو بین‌الملل طی کمپینی با اشاره به ضرورت آزادی «بی‌قیدوشرط» و «فوری» شیخ علی سلمان، تصریح کرد؛ رژیم آل خلیفه  باید برای لغو محکومیت وی که «فقط  به خاطر استفادۀ صلح‌آمیز از حق آزادیِ بیان» زندانی شده است، تحت فشار قرار گیرد.

سازمان عفو بین‌الملل در  این کمپین اظهار کرد، حاکمان  رژیم آل خلیفه  باید برای «اصلاح همه قوانینی که بر مبنای آن استفادۀ صلح‌آمیز از حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز، جرم تلقی می‌شود» اقدام کنند.
شعبۀ چهارم دادگاه جنایی بحرین چندی پیش شیخ علی سلمان  را به دو سال زندان برای هرکدام از اتهام‌های عدم پیروی از قانون اساسی و اهانت به وزارت کشور محکوم کرد.

بنا به اعلام سازمان عفو بین‌الملل،  رژیم  آل خلیفه  در محاکمه‌ای «ناعادلانه» شیخ سلمان را زندانی کرده و مدارک ارائه‌شده در دادگاه، تنها برمبنای سخنان و سخنرانی‌های وی بوده است.

دیوان عالی بحرین سوم  آوریل حکم صادره درباره حبس شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را از 9 سال به 4 سال کاهش داد.
پس از بازداشت سلمان، رژیم آل خلیفه جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت مخالفان بحرینی را منحل کرد و درحال حاضر این رژیم درپی انحلال جمعیت وعد متعلق به مخالفان بحرینی است.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی و سرکوب شهروندان این کشور از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و مزدوران عربستانی و چند کشور مرتجع عرب مواجه است.

کلیدواژه