حمل 28, 1396 07:37 Asia/Kabul
  •  اعتصاب غذای گسترده اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

بیش از 700 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ،همزمان با 17 آوریل روز " اسیر فلسطینی " در اعتراض به اقدامات ظالمانه وجنایات این رژیم ، اعتصاب غذا کردند .

به گزارش پایگاه خبری فلسطینی معا ، اسرای فلسطینی در این اعتصاب درصدند تا توجه جامعه جهانی را به وضعیت بد خودشان در زندان های رژیم صهیونیستی ، جلب کنند.

بر اساس این گزارش، سازمان زندان های رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد ،تنبیه سختی برای اعتصاب کنندگان در نظر گرفته شده است .

"گلعاد اردان"وزیرامنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم تهدید کرد ، اسرای فلسطینی را تنبیه خواهد کرد . 

وزارت امور خارجه فلسطین ازهمه سفارتخانه های فلسطین خواست تا زمینه برگزاری تجمعات و تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی را در کشورهای دیگر به منظور رساندن فریاد اعتراض اسیران فلسطینی به گوش جهانیان فراهم کنند.

17 آوریل (28 حمل)مصادف با روز اسیر فلسطینی است.

هفدهم آوریل سال 1971 نخستین اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد و پس از آن این روز به عنوان روز اسیر فلسطینی نام‌گذاری شد. 

سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی روزیکشنبه در بیانیه‌ای مشترک با باشگاه اسیران فلسطینی و مرکز آمار فلسطین اعلام کرد در میان شش هزار و 500 اسیر فلسطینی، 57 زن، 300 کودک و 13 نماینده مجلس در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوسند . 

 

 

کلیدواژه